The Body Shop lõpetab henna müümise

Niisiis – kuuldused vastavad tõele. The Body Shop lõpetab henna müügi – kel veel võimalik, ostke endale tagavaraks. Pange külmkappi ja seisab päris kaua.

Põhjus, minu meelest, on naljakas – EU uued direktiivid nõuavad juuksevärvide testimist ja kuna TBS otsustavalt keeldub toodete testimisest loomadel, siis selle pärast nad enam hennat ei müü. TBS ei ole ju ainus kosmeetikafirma, mis ei tee loomkatseid, neid on teisigi. Ja nad saavad kõik ju kuidagi hakkama.

No andke andeks – henna on kosmeetikataimdest üks ohutumaid ning teadaolevalt ka üks vähim-allergeenne taim. 5000-aastase kasutusajalooga ning väga konkreetsete vastunäidustustega. Kui TBS ei taha seda katsetada loomadel – no tule jumal appi – otsitagu üks hennatavate naiste kamp, antagu neile tasuta kvaliteetset hennat ja nad on vabatahtlikult katsealused. Ainus, millega annab nihu minna on toon ja võivad tekkida mingid reaktsioonid lisaainetele – kurkum nt. Kui katsealuste grupis ei ole G6FD-defitsiidiga inimesi, siis on igasugune risk ülimaltminimaalne.

Võib-olla olen mina nüüd paha inimene, aga minu meelest on L’Orealil õnnestunud üks ohutut juuksevärvimisvõimalust pakkuv konkurent välja puksida.  Keemilised värvid on iga kell inimestele palju ohtlikumad, kui taimed. Isegi siis kui need on loomade peal testitud – selle nimel, et naised saaksid oma päid keemiliselt tumedaks toonida tapetakse esiteks terve hulk loomi ja siis keeratakse veel terve rea naiste tervis tuksi. PPD on PPD ja enamustes tumedates juuksevärvides kenasti sees.
Minu meelest jääb TBS-s  seda endist vaimu järjest vähemaks. Isegi selle paari aastaga, mis nad siin turul on olnud. Mina isiklikult – olles Love Your Body kaasrdiomanik – olin pisut kurb, kui ma lugesin dame Anita Roddick’i surmast SLÕhtulehest ja TBS ei saatnud selle kohta mitte mingisugust teadet. Kohalik TBS ei võtnud selle suhtes mitte mingisugust seisukohta.
Mulle tuleb meilile TBS reklaami – tule osta seda ja toda, nüüd nii ja naa palju soodsam hind, aga sisulist ja eetilise kaubandusega haakuvaid kampaaniaid on väga vähe. Liiga vähe. OK, koduvägivalla huulepulgad ja midagi oli veel… Reklaam läheb järjest vingemaks ja potsikud fancymaks, aga sisu…?
Selle sama hennagi kohta – ma kuulsin kuulujutte siit ja sealt ja läksin siis poodi küsima, et mis värk on. Ja mulle toodi kuskilt tagant näha mingisugust meili väljaprinti. MIKS ma ei oleks võinud seda saada oma LYB-kaardiomaniku meiliaadressile? See on ühs tootja-müüja jaoks väga põhimõtteline seisukohavõtt, mis mind kui klienti väga puudutab. Ma olen nende toodete tarbija ju ka selle pärast, et mulle on meeldinud nende ausa kaubanduse põhimõtted, loomkatsete vastasus jms. MIKS ma saan meili peale ainult reklaami – mis vähemalt alguses oli ka täiesti katastroofiliselt koledas eestikeelses tõlkes – aga ma ei saa mitte mingeid sisulisi teateid. Ma ei ole AINULT tarbija! Ma jagasin teie väärtushinnanguid, TBS. Ma tahtsin saada head kvaliteetset hennat ja toetada sel moel Somaalia kohalikke, kes seda kasvatavad. Ma tahtsin saada oma pea ohutult punaseks või pruuniks või tumedaks… Te võtate mult selle võimaluse ja te ei ütle mulle mitte midagi!

Minul on asjade sellisest käigust ja TBS kohesest allaandmisest siiralt kurb meel. TBS kreedo, vähemalt alguses, oli, et TBS klient on teadlik tarbija, kes oskab valida. Nüüd tunnen ma üha enam ja enam, et TBS klient on tavaline loll massitarbija, keda meelitatakse poodi ainult allahindlustega.

Mina olen kurb. 😦

1 kommentaar

  1. Stuart said,

    juuli 21, 2008 kell 4:20 p.l.

    Muide, Body Shop müüdi juba hea mitu aastat tagasi L’Orealile maha.
    Trüki Googlesse “the body shop sold to l’oreal” ja tuleb hea hulk linke, s.h. Anita Roddicki lehelt jutt selle kohta, miks ta seda ikkagi tegi.
    Kurb on jah see, et asi on liiga kaubanduslikuks kätte läinud. Mäletan et kui Eestisse tuli, oli neil miskis broshüüris kirjas, a la et nemad ei kauple lubadustega, st kui asi midagi peab tegema, siis see ka teeb. Hea näide oli selle kohta nt see, et neil polnd tsellukreemi müügil. Nojah. Nüüd läksin üle tüki aja imehääd mooniseemneõliga juuksemaski ostma, võtsin ilusa värvilise paberkandja ka näppu, et vaatame mis seal siis uut on ja ennäe, vaatab vastu klassikaline kombinatsioon tsellukreem-rinnakreem-pinguldaja ja krt teab mis veel. Säh sulle.


Lisa kommentaar

