Traditional Arts of the Altered Bodies konverents Shrewsburys

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et muutsin eelmisel suvel oma magistritöö teemat. See saab nüüd olema hennast ja on suuresti laienenud ka keha-temaatikale üldisemalt. Võimalik, et see saab olema üks esimesi eesti keelseid teemakäsitlusi, henna osas kindlasti. Ja kui siis sügisel TAAB välja hõigati – no ma ei saanud ju minemata jätta. Need olid väga intensiivsed 5 päeva, mis ma seal veetsin. Praktiliste asjade ja teatud tehnilisi oskusi nõudvate tehnikatega juba on kord nii, et sa võid sada korda lugeda ja mustreid vaadata, aga kui see kord su oma ihu peale joonistatakse, siis jääb see igaveseks meelde ja saad kohe aru, mida kõike sa siiani valesti teinud oled.

Kohal olid Roy ja CCJ Hennapage’i poolt. Catharine Hinton võõrustaja-korraldajana. Nad olid kamba peale – Alex Morgani väga heade töötlustega – väga vinge keha-teemalise näituse kokku pannud. Väga hea valik ja väga head fototöötlused postkaartidest ja ajaloolistest fotodest, varustatud selgitava tekstiga mis andis ülevaate konkreetsest tehnikast kui ka ajaloolisest kontekstist. Tehniliselt käib see näitus arvutigraafika alla, ma arvan, ning tasemelt  selline, et võiks vabalt endale koju või kontorisse seinakaunistuseks riputada. Ka vähe nõudlikuma maitsega inimestele mõeldes. Alex oli kujundamise ja disainiga teinud väga hea töö. Lisaks siis kaasaegset materjali. Ja siis olid seal veel Heidi Austraaliast, “Sugar” Kate Capek Chigagost, Nazrin Birminghamist, nooruke Aishah kuskilt ligidusest, aga kohast, mille nime ma ei suuda enam meenutada (pealegi hääldavad nad kohalike kante väga isemoodi). Kahjuks jäid tulemata Gwyn Jones, Kim Brennan, Riffat Bahar ja Mark “HennaBoy” Foster. Üsna konverentsi väljahõikamise alguses olid nad kindlad tulijad, aga siis sättusid asjalood kahjuks sedasi, et seekordne TAAB oli nendeta. Ehk siis 2010. aastal.

Ma panen siia lähiajal üles konspektid loengutest ja mõningad märkused õpikodadest: henna ajaloost, chocolate-mehendi‘st, harquusist ehk Põhja-Aafrika naiste näotätoveeringutest, sinisest kehamaalingust ehk indigost, mustrite loomisest ja võib-olla midagi ka minu oma loengutest henna ajaloost Eestis ja kehategevuste teooriast. Sellega läheb lihtsalt natuke aega.

Ma sain ühe väga hea esinemiskogemuse võõrkeeles inimeste ees, kes teavad minust sel teemal palju rohkem. Ma sain hea dialoogivõimaluse, küsimustest tuli välja palju huvitavaid ideid ja uusi vaatenurki. Mul on kutse kui quest of honour&key-note speaker järgmise aasta hennakonverentsile Las Vegases ja 2010 aasta TAABile Shrewsburys. Ma sain palju hennapraktikat, nii ise hennatades kui kõrvalt vaadates ning ise ‘lõuend’ olles, ja lõppeks – häid sõpru, inimesi kelle töid ja tegemisi ma sügavalt austan ning kes on inimestena nii missioonitundelised võluvad helded targad ja armastusväärsed, et on suur au neid tunda, öelda neile ‘Sina’ ja kohtumisel jällenägemisrõõmust emmata. (Selline emotsionaalne remark siis, aga see oli ka ülimalt positiivsete emotsioonidega laetud üritus.)

Ja tõenäoliselt leiab mind suvel siit ja sealt hennat või indigot tegemas. Sest nüüd ma oskan neid asju, sel tasemel, et ma tõesti söandan öelda – ma juba natukene oskan ja söandan sellega välja tulla. Ja mul on olemas väga kvaliteetne henna ja indigo. Aga see leiab kajastamist ‘Juhtub’ lehe all.

Mõned Roy tehtud pildid leiab siit.
Ja Catherine’i pilte näeb Facebookist.
Minu enda tehtud pildid loodan lähiajal üles panna Albumisse.

2 kommentaari

  1. Lapiliisu said,

    mai 24, 2008 kell 4:30 p.l.

    Käisidki ära! Mul on su üle hea meel 🙂
    Kui sul juulis-augustis ‘lõuendit’ vaja läheb, siis olen käpp 😉

  2. Lapiliisu said,

    mai 24, 2008 kell 4:34 p.l.

    P.S. Eilne SLÕhtuleht (võibolla mõni teine väljaanne veel) hoiatas inimesi musta hennaga tehtud tattoo’de eest.


Lisa kommentaar

