Juuksekulinaaria – maski retsept ja kommentaarid

Niisiis – minu kaualubatud lemmikjuuksemaski retsept ja kommentaarid. Olen selle väga pikalt võlgu olnud.

Koostis:
4 spl lootost
1 tl bringraj’d (rohkem ei olnud lahtiselt käepärast)
1 spl brahmit
2 spl neemi
4 spl shikakaid

Hilisemalt olen pannud brahmit ja bringraj’d ka 2 spl ja neemi ära jätnud. Tulsi (1spl) oli mõnus – peanahal oli selline jahe ja lahe tunne.
Kogusest jagus poolde selga väga paksudele juustele ning see oli umbes 0,5l topisjogurti konsistentsiga.

Pasta tuli üsna sõmerjalt pudrune, juustesse kanda oli märksa kehvem kui hennat. Ja kuna juuksed olid niisked, siis see jooksis üsna kõvasti, käterätt oli kuklast lõpuks üsna märg. Hiljem olen kandnud kuivadesse ja pesemata juustesse ning siis jookseb vähem. Ka pesemata juuste puhul ei pea ma juukseid hiljem šampooniga üle pesema.

Segasin selle kõik pulbrid keedetud kuuma veega (u 70C) kokku ja siis see pasta seisis u 2-3 tundi, kuniks ma kasutamiseni jõudsin. Aja jälgimine on tegelikult väga oluline ainult nahahenna puhul ning minu kogemuse järgi on muudele pulbritele hea põhimõte – las seisab tiba kauem.
Oma juuksed pesin eelnevalt ära ja panin siis maski niisketesse juustesse, jätsin juustesse u -1-2 tunniks, aega ei vaadanud.
Lapsele panin selle maski niisama kuivadesse juustesse, pesuaine asemel, tema jaksas seda vannis hoida u 15 minutit. Laps on mul selline tumedam liivablond – värvimuutust ei olnud, pusaprobleem paranes märgatavalt ning šampooniga välja maski pesema ei pidanud.
Endal – loputasin maski väga hoolikalt välja ja ei pesnud juukseid üle. Juuksed olid peale kuivamist natukene karmimad kui tavaliselt, aga samas siidised ja libedad. Pesema pidin neid alles 4ndal päeval, mis minu jaoks oli äärmiselt üllatav.

Hiljem olen katsetanud veel amla ja reetha lisamisega. Mulle isiklikult reetha ei sobi (see ilmselt seletab ka, miks mulle Punase Kassi pulberšampoon ei istu…), aga amla lisamine (2tl) tegi juuksed märgatavalt pehmemaks.

Üldiselt on see minu lemmiksegu ning ma üritan seda umbes kord kuus teha, lisaks õlitamisele. Vahel ma vähendan brahmi ja bringraj osakaalu, sest minu muidu kaunis punane hakkas brahmi ja bringraj mõjul natukene pruunikamaks muutuma. Selline ruskem tooninüanss tuli, mis mulle väga ei meeldi.
Peamine pesuaine maskis on shikakai, lootos mõjub ka puhastajana kuid on shikakaiga võrreldes väga leebe. Shikakai annab juustele mõnusalt tugeva tunde, aga on inimesi, kes ütlevad, et see kipub kuivatama. Minu lokk ei kostnud selle peale küll ühtegi halba või metsistuvat sõna…

1 kommentaar

  1. La said,

    veebruar 11, 2011 kell 11:42 e.l.

    Tere!

    Tänu ilusa hennalehe eest. Tekksi isu seda ülaltoodud juuksemaski proovida, aga samas ei ole ma neid aineid oma juustel katsetanud kunagi ja korraga nii palju erinevaid pulbreid kokku osta tundub esialgu kallis – kui ei tea veel kas üldse sobib… kas selline variant, et mõni juuksemaski “segu” müüki panna … oleks see mõeldav, või on see millegi pärast liiga keeruline? muidu hennatan lushi pruuni hennaga, sest see toon mulle väga meeldib, endal ei ole õnnestunud nii pruuni ilma punaseta saada… sestap oleksingi huvitatud sellisest segust, mis sobiks pruunidele ja võibolla et isegi “pruunistaks” neid veelgi…
    tänu ja tervitusega!


Lisa kommentaar

